Grafisch ontwerper, wat is het?

Grafisch ontwerper

In dit artikel gaan we het hebben over het beroep grafisch ontwerper. Er komen diverse deelonderwerpen aan bod zoals onder andere wat een grafisch ontwerper nu eigenlijk is, wat hij of zij zoal doet en waar een grafisch ontwerper werkt. Hier zullen we zo zorgvuldig mogelijk op in gaan. Hopelijk wordt er dan een duidelijk beeld geschept van de functie. Lijkt het je de moeite waard om je kennis te vergroten over dit onderwerp? Wil je graag achterhalen of dit eventueel iets voor jou is? Lees dan vooral verder en zie welke mogelijkheden het jou mogelijk biedt.

 

Wat is een grafisch ontwerper?

Een grafisch ontwerper wordt ook wel grafisch vormgever genoemd. Deze persoon is iemand die zich voornamelijk bezig houdt met het verzorgen van de grafisch vormgeving van bepaalde taken. Hierbij kun je onder andere denken aan drukwerk van visitekaartjes, flyers, kaften van boeken, maar ook brochures. Hij of zij is verantwoordelijk voor het ontwerpen van een huisstijl voor een product of bedrijf. Deze zal hij of zij dan ook hanteren bij het creëren van een beeld voor bijvoorbeeld op de website. In bepaalde gevallen liggen de functies van de vormgevers en de ontwerpers net iets verder uit elkaar. In dit geval is degene die het ontwerp maakt de grafisch ontwerper genoemd en de persoon die verantwoordelijk is voor de uitvoering van het ontwerp grafisch vormgever genoemd. Toch worden deze twee termen vaak gekoppeld aan dezelfde functie.

 

Wat doet een grafisch ontwerper zoal?

Om een duidelijk beeld te scheppen van wat een grafisch ontwerper voornamelijk voor werkzaamheden uitvoert hebben we een aantal van de taken op een rij gezet:

– Het verzinnen en bewaken van de huisstijl;

– Het schieten van foto’s en video’s en deze bewerken;

– Het maken van verschillende templates die gebruikt kunnen worden voor in de nieuwsbrief;

– Het verzorgen van: belttering van voertuigen, winkels, reclameborden, websites en de grafisch vormgeving hiervan;

– Het ontwerpen van drukwerk met reclame-uitingen. Hierbij kan gedacht worden aan flyers, brieven, brochures, visitekaartjes, posters en andere dingen.

 

Waar werken grafisch ontwerpers?

Een grafisch ontwerper werken voornamelijk op bureaus voor marketing, reclame en communicatie. Daarnaast kunnen ze werken op grafische ontwerpbureaus en onder andere drukkerijen. Ze hoeven niet per se te werk gaan op een bureau. Ze kunnen ook gaan werken als freelancer. Dit betekent dat ze diverse werkgevers hebben en te werk gaan in opdracht van de klant. Geen werkgever betekent geen inkomen.

Een boekhouder kiezen

Boekhouder kiezen

Het kiezen van een boekhouder is van cruciaal belang. Elk bedrijf moet namelijk transacties boeken die uiteindelijk in een grootboek terecht komen. Op basis van de geven die in de grootboek staan wordt de aangifte voorbereid en wordt er een jaarrekening gemaakt en gedeponeerd. Het is dus belangrijk dat de gegevens goed zijn en alles begint bij boekhouden. Mocht jij dus een onderneming hebben, dan is het mogelijk om dit zelf te doen. Hieronder zal er kort stilgestaan worden bij het zelf doen en het laten doen door een expert. Vervolgens zullen we het nog kort hebben over de kosten.

 

Zelf doen of uitbesteden?

Veel beginnende bedrijven kiezen ervoor om de boekhouding zelf te doen. Dit is in het begin zeker een aanrader, maar als je meer transacties hebt, is het niet aan te raden om het zelf te doen. Je bent hiermee enorm veel tijd kwijt en die tijd kun je beter investeren in het verdienen van geld. Om die reden besluiten steeds meer ondernemers ervoor om de boekhouding door een ervaren specialist te laten doen. Hierbij weet je meteen dat alles op de juiste wijze gebeurd en dat is natuurlijk wel zo prettig. Daarnaast zal een professionele boekhouder meteen met je meekijken en kijken waar nog eventueel verbeterpunten zijn op het gebied van inkopen en betalen van belastingen.

 

Kijk voor een boekhouder met advies

Natuurlijk is het goed om een boekhouder te hebben die je ook advies kan verstrekken omtrent het zo min mogelijk betalen van belasting. Belasting betalen is nooit leuk en daarom is het goed dat je in zee gaat met een expert die je hierbij kan ondersteunen. Veel bedrijven bieden deze full service pakket niet aan, maar het is zeker wel aan te raden om hiervoor te kijken. Op deze manier weet je zeker dat jouw compliance proces in control is en dat is natuurlijk erg prettig.

 

Wat houdt in compliance control zijn in?

Als je jouw compliance proces in control hebt, betekent dit dat jouw fiscale strategie in orde is. De belastingdienst hecht hier veel waarde aan en hierdoor weet je zeker dat er geen fouten uit de administratie worden gehaald. Dit is natuurlijk erg prettig, want hierdoor weet je zeker dat je geen gezeur krijgt met de Belastingdienst. Het is tevens belangrijk dat je goed bij jouw accountant meldt dat je in control wilt zijn. Als je dit aangeeft zal een goede accountant samen met jou kijken naar de mogelijkheden.

Verpakkingen bedrukken voor producten

Als je verpakkingen moet verzenden en verkopen, dan wil je dat natuurlijk in jouw huisstijlen, of juist met jouw logo erop. Het gaat natuurlijk allemaal om jouw merk en de doos waar het product wat jij verkoopt in zit. Er maken heel wat bedrijven, eigenlijk bijna elk bedrijf, gebruik van branding. Branding biedt je verpakkingsmaterialen die bedrukt kunnen worden. Het is er ook vooral om te laten zien dat jouw bedrijf let op de details en probeert zijn eigen merk te versterken. Een bedrijf probeert zijn merk en producten subtiel te adverteren met behulp van zijn verpakkingen bedrukken. Met verpakkingen bedrukken zorgt een bedrijf ervoor dat zijn producten tot op de puntjes verzorgd zijn en er goed uitzien. Het geeft klanten ook een veel professioneler beeld. Zo zijn er in Nederland heel wat verpakkingsmateriaal webshops die jouw verpakkingen bedrukken.

Productverpakking

 

Waar worden bedrukte verpakkingen voor gebruikt?

 

Een verpakking bedrukken doe je meestal voor huidige klanten, want zo laat je ook zien dat je niet alleen maar om hun geld geeft, maar ook juist om hun ervaring met het bedrijf en de producten. Op zo een manier krijgt de klant ook een veel beter beeld van jouw bedrijf en ook meteen om jouw product. Ook als ze het logo van het bedrijf zien, weten ze ook meteen dat het om dat bedrijf en die producten gaat. Zo kan het ze laten denken aan cadeautjes of blije momenten wat met de producten te maken heeft.

Waarvoor worden kartonnen dozen gebruikt?

 

Het is natuurlijk heel handig dat kartonnen dozen zo goedkoop zijn en daarom ook veel vaker worden gebruikt. Ze kunnen voor een heleboel dingen bruikbaar zijn. Het is vooral handig om spullen ermee te vervoeren, bijvoorbeeld als je gaat verhuizen of een product moet transporteren. Kartonnen dozen hebben dus een heleboel verschillende doeleinden. Ze worden meestal ook gebruikt voor het opbergen van oude spullen die misschien wel niet meer zo vaak gebruikt worden. Ze kunnen natuurlijk ook voor creatieve manieren gebruikt worden, zoals ermee te knutselen of te schilderen. Als je dus een meer persoonlijke doos wilt om je producten ermee te vervoeren, kan je het makkelijk en snel laten bedrukken met jouw naam, logo of merk. Zo is de kans veel groter dat mensen het herkennen en in hun hoofd houden. Kartonnen dozen zijn de beste oplossing als je het goedkoop en simpel wilt houden. Kies dus snel voor een kartonnen doos en profiteer ervan.

 

Voor meer informatie, bezoek onze website

Het bedrijf promoten met een bedrijfsfilm

Wil jij je bedrijf op een goede manier promoten? Dan is het wel zo prettig als je een leuke bedrijfsfilm kunt maken. Dit is een van de beste manieren om bedrijven te promoten. Als je zo’n video gebruikt, is het natuurlijk wel van groot belang dat de video’s op de juiste manier gemaakt zijn. Een bedrijfsfilm moet er dus goed uitzien en moet helemaal naar behoren werken. Er zijn tientallen verschillende bedrijven die jou kunnen helpen bij het maken van een bedrijfsvideo. Het is absoluut aan te raden om je goed in de verschillende mogelijkheden te verdiepen. Zo kun je namelijk absoluut zeker zijn dat je de beste resultaten behaalt.

Waarom een video?

Het is belangrijk dat er gebruik gemaakt wordt van video’s. Door video’s te gebruiken, kun je er namelijk zeker van zijn dat de resultaten perfect zijn. Een video is leuker om te kijken dan dat je een lap tekst moet lezen. Bovendien is een video meestal ook interessanter dan een plaatje. Om deze reden wordt er ontzettend veel gebruik gemaakt van video’s. Zelfs de grootste bedrijven brengen nu en dan nog een bedrijfsfilm uit om hun producten te promoten. Dit zegt al genoeg over hoe effectief video’s kunnen zijn. Ze zorgen niet alleen voor nieuwe klanten, maar zorgen er ook voor dat oude klanten aan het bestaan van het bedrijf herinnerd worden. Een fantastisch idee dus om een bedrijfsfilm maken.

Een mooie video

Het is prettig om een video te hebben, maar het is natuurlijk ook erg belangrijk dat de video er goed uitziet. Als de video er niet goed uitziet, dan zal de video niet het gewenste effect hebben. Het is daarom aan te raden om je te verdiepen in de verschillende bedrijven die een bedrijfsvideo voor je kunnen maken. Zo weet je immers zeker dat de resultaten er prachtig uit komen te zien. Ben je benieuwd naar de tientallen verschillende mogelijkheden? Dani s het aan te raden om je eens goed te verdiepen in de verschillende bedrijven die een bedrijfsfilm voor jou kunnen maken.

De bedrijfsfilm moet er overigens niet alleen mooi uitzien, maar het moet ook leuk zijn om naar de film te kijken. Zo weet je namelijk zeker dat de gewenste resultaten behaald worden. Het idee achter de film moet dus ook goed zijn. Alleen zo kun je er zeker van zijn dat de klanten de video zullen waarderen.

Bedrijfsvideo maken

Klantenteller

Vraag jij je weleens af hoeveel klanten er gemiddeld een bezoek aan je zaak brengen? Of kom je niet verder dan de omschrijving ‘druk’ en ‘niet druk’. Met een klantenteller krijg je duidelijkheid in de exacte bezoekersaantallen en met die data kun jij vervolgens je voordeel doen. Er zijn meer dan voldoenden klantentellers beschikbaar; van tamelijk simpel tot buitengewoon geavanceerd.

Klantenteller

 

De teller heeft zich spectaculair ontwikkeld

De klantenteller telt de bezoekers in een winkel of ander gebouw. Er zijn uitvoeringen beschikbaar die daarnaast aangeven op welke wijze mensen zich door je winkel bewegen en hoeveel mensen er op een bepaald moment op een locatie zijn. Het is meteen het bewijs dat de klantenteller zich de afgelopen jaren spectaculair ontwikkeld heeft.

 

Lijntellen gaf een vertekend beeld

In de wereld van klantentellen was lijntellen heel lang usance, iets dat meestal door laserstralen tot stand kwam. Het feit dat de werkwijze gebaseerd was op het onderbreken van een licht- of laserstraal werd als groot nadeel beschouwd. Zo bleek in de praktijk dat mensen die tegelijk binnenkwamen als één geteld werden, terwijl aan de andere kant de winkelwagens en kinderwagens ook als bezoekers werden geteld. 

 

Wandel- en kinderwagens worden nu uitgesloten

De moderne klantenteller maakt gebruik van cameratechniek. De beelden worden door de teller geanalyseerd en alleen de mensen worden nu geteld terwijl wandel- en kinderwagens uitgesloten worden. De techniek is in staat om mensen individueel te herkennen, dus ook als ze hand in hand lopen of direct achter elkaar je winkel binnenkomen. 

 

Twee lenzen monitoren met name de ingang van je zaak

Er worden twee lenzen gebruikt die met name de ingang monitoren. Daarbij worden hoogte, afstand, richting, omvang en snelheid gebruikt om het verschil te maken tussen mensen en objecten. De camera krijgt een plekje aan het plafond en van daaruit wordt de verzamelde data naar een database gestuurd waar statistieken worden opgebouwd.

 

Met de data kun jij beslist je voordeel doen

De aangeleverde data kan verder verwerkt worden en aangesloten worden op bijvoorbeeld het kassasysteem. Je kunt ook kiezen voor een oplossing in de Cloud waardoor je geen ingewikkelde software hoeft aan te schaffen en te installeren. Uit de data kun je nuttige informatie halen, zoals je voortaan je aanbiedingen presenteert op looproutes die door je klanten het meest gebruikt worden. Over de privacywetgeving hoef jij je niet druk te maken. Er worden weliswaar beelden gemaakt, die beelden worden echter niet uitgezonden.

 

Winkel verbouwen

Een winkel verbouwen is natuurlijk een leuke uitdaging. Wanneer je je eigen winkel hebt is dit natuurlijk heel gaaf, wel moet je er voor zorgen dat je winkel er netjes en verzorgd uit ziet. Wanneer dit niet het geval is moet je je winkelpand verbouwen. Dit is een hele klus. Je hebt hier veel vragen over, hoeveel zou dit moeten kosten, hoelang gaat het duren. Want laten we voorop stellen dat het extreem vervelend is dat wanneer je een winkel hebt je altijd open wilt zijn. Wanneer dit niet kan loop je veel inkomsten mis, en dit is niet het enige, ook kan dit ervoor zorgen dat je klanten verliest omdat je winkel te lang gesloten gaat zijn. Wat handiger zou kunnen zijn is om een bedrijfspand te bouwen. Een bedrijfspand bouwen is veel handiger als dan dat je je winkelpand gaat verbouwen. Wanneer je een ander pand gaat bouwen kan je winkel in de tussentijd gewoon door gaan. En dit zou er voor zorgen dat je weinig tot geen inkomsten mis gaat lopen.

Bedrijfspand

Kijk bijvoorbeeld naar de Albert Heijn

Bij de plaatselijke Albert Heijn was er laatste sprake van een verbouwing. Ze waren het winkelpand namelijk aan het verbouwen. Toen dit gebeurde was de Albert Heijn een paar dagen dicht, dit was heel vervelend. In deze dagen gingen de meeste mensen naar de Jumbo toe. Dit is iets wat je niet willen wanneer je je eigen winkelpand gaat verbouwen. Vandaar is het opnieuw beter om een bedrijfspand te gaan verbouwen. Want in dit geval hoef je niemand te laten wachten en kan je gewoon door gaan met het verkopen van je producten. Een bedrijfspand bouwen is leuk om zelf te doen, maar zeker niet altijd slimmer. Want op het moment dat je je eigen onderneming hebt en dus al een bedrijfspand. En je gaat op dat moment je eigen bedrijfspand bouwen dan is het haast onmogelijk om je op twee van zulke grote dingen te focussen, dit kan haast niet. Dus het beste is om het bedrijfspand bouwen uit te besteden aan een bedrijf die dit voor jou wilt gaan doen. Zo kan jij je focussen op je eigen onderneming waardoor je weinig tot geen winst hoeft mis te gaan lopen. Wanneer je er voor kiest om het toch zelf te doen, dan is het het beste om een goed plan te maken voordat je gaat beginnen. Zorg ervoor dat je niet tegen ongeplande verrassingen aanloopt zodat je goed door kan gaan met je eigen onderneming.

Waarom energiekosten vergelijken belangrijk is

Het kan best lastig zijn om een geschikte energiemaatschappij te vinden. Je moet namelijk op een aantal voorwaarden letten. Vaak is een energieleverancier met lage leveringstarieven niet goedkoop. De kosten zitten ergens anders verborgen. Daardoor zal je verbaasd kunnen zijn over de kosten.

Waarom een energiemaatschappij vergelijken belangrijk is

Misschien heb je al een energieleverancier op het oog, dat kan heel fijn zijn. Dan hoef je niet meer verder te zoeken, toch? Toch kan het wel voordelig zijn om verder te zoeken. Dit kan veel ellende besparen. Energiemaatschappijen bepalen hun eigen leveringstarieven, maar dat is niet het enige waar je op kan letten. Een goedkope energieleverancier kan namelijk veel andere voorwaarden hebben. Daarom kan je het beste letten op de voorwaarden. Dit kan veel ellende besparen.
energiekosten vergelijken

Hoe moet je energiekosten vergelijken? 

Vaak stappen consumenten over vanwege betere voorwaarden, lage tarieven en/of een betere klantenservice. Dat klinkt natuurlijk heel logisch. Maar door de aantrekkelijkheid van lage prijzen of mooie aanbiedingen, kan je wel echt de fout in gaan. Fout klinkt natuurlijk heel zwaar, maar je had veel meer kosten kunnen besparen, bijvoorbeeld. Daarom kan je beter eerst alle energiekosten vergelijken. Als het leveringstarief laag is, kunnen er andere kosten hoger zijn. Hierbij moet je denken aan: btw, vastrecht, transport en energiebelasting.
Energiekosten vergelijken gaat het handigste via hulpmiddelen op websites. Vaak kan je deze hulpmiddelen via een zoekmachine zoals Google vinden. Hierbij kan je zoeken op leveringskosten, duurzaamheid etc. Neem voor een energiemaatschappij vergelijken wel genoeg tijd. Wordt niet te impulsief, zeg maar. Als je te impulsief een contract afsluit, zal je mogelijk spijt krijgen op langere termijn. Daarom is het belangrijk om eerst 100% zeker te zijn van je keuze.

Na energiekosten vergelijken overstappen

Als je zeker bent over je keuze, dan kan je ervoor kiezen om over te stappen. Toch is het aangeraden om dit niet meteen te doen. Er zijn namelijk een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. Het kan namelijk zijn dat je veel duurder uit bent dan je zal denken.
  1. Houd rekening met de beloofde welkomstkorting. Je krijgt deze namelijk niet als je een contract voortijdig opzegt.
  2. Je moet een boete betalen als je je contract voor een bepaalde tijd voortijdig opzegt.
  3. Als je betaalt via acceptgiro, ben je vaak duurder uit dan betalen via automatische incasso of via iDEAL.
Dit zijn de belangrijkste tips. Hierdoor zal je gegarandeerd kosten besparen.